اخبار اقتصادی کیش را در کیش هتل 24 دنبال کنید.

افزایش 9 درصدی پروازها در مسیر جزیره کیش

مدیرکل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش: در رابطه با آغاز جشنواره تابستانی کیش و در راستای خدمت رسانی مناسب به مسافران، از تاریخ 12 تا 18 تیر 1402، 150 پرواز در جهت جزیره کیش

به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت الله محمدی مدیر کل شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش گفت: با توجه به آغاز جشنواره تابستانی کیش و درخواست گردشگران و ساکنان کیش طی بازرسی و رایزنی های بعدی به منطقه سفر کند. با شرکت های هواپیمایی، از 3 تا 9 تیر 1402 نسبت به هفته قبل از 27 تا 2 تیرماه 9 درصد افزایش و به نوبه خود افزایش سفر به کیش داشتیم.

وی افزود: از سوم تا نهم تیرماه 1402، 18 هزار و 263 نفر به جزیره کیش رفتند که از این تعداد 130 نفر از دبی به جزیره کیش آمدند.

عزت الله محمدی ادامه داد: واراش، چابهار، کاسپین، کیش و فلای پرشیا از جمله شرکت هایی بودند که از هفته گذشته تعداد پروازهای روزانه در مسیر کیش را افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده تا پایان تیرماه، بلیت هواپیما با قیمت مصوب برای متقاضیان سفر به کیش در دسترس است، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، امکان خرید بلیط هواپیما به کیش وجود دارد. وی تاکید کرد: برخی از آژانس های مسافرتی بلیط را با قیمتی کمتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند که این امر باعث افزایش تعداد سفر به کیش می شود.

عزت الله محمدی افزود: امیدواریم با وجود کمبود ایرلاین ها با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها بتوانیم مانند هفته جاری تعداد پروازهای مسیر کیش را افزایش دهیم و جشنواره تابستانی را پشت سر بگذاریم و داشته باشیم. تابستان خوبی در پیش است . .

وی بر ارزیابی و پایش ایرلاین هایی که در سه ماهه نخست امسال در مسیر کیش پروازهای خود را کاهش داده اند، تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: شرکت های هواپیمایی که در نیمه نخست امسال همکاری های لازم را انجام دادند و به تقاضای سفر به کیش پاسخ دادند; درخواست آنها برای پروازهای بیشتر یا خدمات اضافی و توسعه پرواز در نیمه دوم سال اولویت خواهد داشت.

مدیرکل شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی کیش و محدودیت مسیرهای حمل و نقل و علاقه هموطنان برای سفر به این جزیره، آمادگی کامل فرودگاه بین المللی کیش را برای پذیرش و ارائه خدمات شایسته به خطوط هوایی شبانه روزی

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای پروازهای 24 ساعته به ویژه در جشنواره تابستانی وجود ندارد و این موضوع به ایرلاین ها اعلام شد و با توجه به تقاضای سفر در این ساعات از سوی گردشگران، شرکت های هواپیمایی با درخواست آنها موافقت کردند. بود بنابراین در حال حاضر فرودگاه بین المللی کیش نیز شاهد فرود و برخاستن هواپیماها در ساعت 2 یا 3 بامداد است.

عزت الله محمدی با بیان اینکه کمیته ای در شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش برای توسعه پروازهای برون مرزی تشکیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمیته ای برای توسعه پروازهای خارجی در شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش تشکیل شده است. وی به بازگشایی منظم پروازهای کیش – دبی در هر هفته در روزهای دوشنبه و پنجشنبه اشاره کرد و افزود: برنامه جدی برای توسعه پروازهای کیش در مسیر بغداد و کردستان این کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، قطر و عمان داریم. ، و در حال برنامه ریزی هستیم در حال برنامه ریزی و مذاکره با شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها برای برقراری پرواز در نیمه دوم سال هستیم.

وی با بیان اینکه به دستور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اقدامات بعدی برای ایجاد بسترهای لازم برای رونق اقتصادی، پرواز باری استانبول به جزیره کیش ادامه خواهد داشت، گفت: این پروازها با هدف رونق اقتصادی در استانبول ادامه خواهد داشت. وی افزود: هدف از این پرواز رفاه حال اهالی کیش، بازاریان و کسبه و همچنین رونق اقتصادی منطقه است و تداوم آن در گرو حمایت آنان است.

منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *