اخبار اقتصادی کیش را در کیش هتل 24 دنبال کنید.

برگزاری اولین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات در کیش

اولین جلسه این ستاد با هدف استفاده از توانمندی های درون سازمانی و برون سازمانی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و اقدامات موثر در رفع موانع و بهبود نقاط قوت برای جذب سرمایه گذاری و صادرات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین جلسه ستاد سرمایه گذاری و صادرات با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مسعود حسین پورا قائم مقام دبیرخانه سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. شورای عالی مناطق آزاد در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات و اعضای این ستاد بعدازظهر چهارشنبه 23 تیرماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

رحیم سرهنگی در این ستاد؛ وی نقش مهم سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه صادرات را که هر کدام اندازه مشخصی دارند قدردانی کرد و گفت: در این زمینه وضعیت رقابتی و مزیت گردشگری که می تواند در حوزه صادرات موثر باشد به ویژه در زمینه صادرات فناوری پیشرفته و در مرحله اول تحلیل های لازم را انجام دهند.

سرهنگ گفت: فعالان اقتصادی جذب شده برای سرمایه گذاری در این منطقه ابتدا به مزایا و مشوق های موجود در منطقه با رویکرد خود خدمتی نگاه می کنند.

سرهنگی در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید به طور هدفمند و با مستندات لازم مزایا، فرصت ها و ویژگی های این منطقه را شناسایی کرد تا منافع سرمایه گذاران تامین شود و زمینه های سرمایه گذاری بر اساس میزان سرمایه شناسایی شود. .

وی افزایش پروازهای ورودی و خروجی و ایجاد جذابیت برای پروازها به ویژه مسیر دریایی را مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه 106 بسته سرمایه گذاری ارائه شده و سرمایه گذار با آزادسازی هزاران میلیارد سرمایه قصد فعالیت دارد. از نظر اقتصادی در این منطقه، حتماً همه جوانب مربوط را در نظر بگیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان ریون آزاد کیش تاکید کرد: برای اجرای درست فرصت ها و مزیت های این منطقه استفاده از ابزارها و نیروهای قدرتمند از جمله در بخش خصوصی ضروری است زیرا قدرت ارائه می تواند این منطقه را شایسته و موثر کند.

رحیم سرهنگی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بسته های سرمایه گذاری در سیاست کلی اهمیت دارد و باید همه زیرساخت ها در این زمینه فراهم شود.

قائم مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ستاد سرمایه گذاری و صادرات در این نشست گفت: وضعیت صادرات و فرصت های سرمایه گذاری در حال بررسی است تا بتوان در فاز اجرایی بسته های سرمایه گذاری گام های موثری برداشت.

مسعود حسین پور با اشاره به ایجاد فلسفه وجودی این ستاد تصریح کرد: رسالت اصلی و ویژه جذب سرمایه گذاری است و در راستای اجرای شعار سال که نیازمند کار جهادی و ظرفیت سازی است حرکت خواهیم کرد. .

حسین پور گفت: در حوزه سرمایه گذاری اقدامات موثری انجام شده است و باید با تهیه بسته های سرمایه گذاری که 106 بسته است فعالیت بازاریابی را آغاز کنیم.

وی از برگزاری 14 نمایشگاه داخلی و خارجی خبر داد و افزود: این 14 نمایشگاه بر اساس مدل اکسپو در مناطق آزاد کشور برگزار می شود.

حسین پور با بیان اینکه کیش یکی از مزیت های خوب و قوی نمایشگاه ها است، گفت: در زمینه جذب سرمایه سه هدف در دستور کار است که با جدیت دنبال می کنیم.

وی از فعالیت رسانه ها و تبلیغات موثر برای ایجاد وحدت عمل و تصویر مطلوب در این حوزه مهم قدردانی کرد.

لازم به ذکر است با برگزاری اولین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات، دومین جلسه این ستاد با دستور کار جلسه به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *