صرافی ارز دیجیتال

کیش هتل 24 مجله گردشگری کیش است.

خبرگزاری آریا –
سید محمدرضا مداح
مشاور و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش
منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش یکی از هفت منطقه آزاد ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و توسط سازمانی اداره می شود که وظایف آن به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخبار روز هوربن

کیش اولین منطقه آزاد ایران است و شهرت اصلی آن مربوط به تفریحات است. این جزیره که یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است، شکلی بیضی به طول 15 کیلومتر و عرض 7 کیلومتر و مساحتی در حدود 91 کیلومتر مربع دارد. کیلومتر، دومین جزیره بزرگ خلیج فارس پس از قشم است.
سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ارگان حاکم و موتور محرک توسعه و پیشرفت جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور است.
این منطقه کوچک و پرجاذبه ایران عزیز در تمام سالهای تاسیس سازمان در سال 1372 در مسیر توسعه و پیشرفت مستمر و تدریجی بوده است، لذا و روندها سعی در بهبود این منطقه داشته اند.
با تمام این اوصاف و با وجود تلاش های طاقت فرسا در سال های گذشته، از منظر آسیب شناسی باید گفت که کیش به طور کامل به اهداف عالی خود برای تبدیل شدن به جایگاهی شایسته در جهان نرسیده است. رضایت از موضوع گردشگری که البته یکی از ارکان مهم هویتی کیش است و رضایت از دروازه ورود کالاهای خارجی تمام آن چیزی نیست که قانونگذار مد نظر داشته است.
در چنین شرایطی مرور مسیر طی شده و تثبیت دستاوردهای مثبت و نیز پرهیز از تجربیات بد بسیار مهم و ضروری است.
این اتفاق در دوره مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد کیش رخ داد و فصل جدیدی در طراحی و تصویرسازی کیش آغاز شده است. بر این اساس، تبدیل کیش به دروازه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان و تغییر کارکرد از واردات به صادرات مورد توجه قرار گرفت.
در رویکرد جدید، واضح است که باید از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد نوآوری محور برویم که کاری زمان‌بر است. در این مسیر باید بسیاری از روندها و فعالیت ها از جمله فرهنگ، جهت گیری، سرمایه گذاری و امکانات تغییر کند و به مفاهیم و موضوعاتی که زیربنای کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان است توجه شود. برای این کار باید یک اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کرد که برخی از آن موجود و برخی باید ایجاد شوند. البته واضح است که اقتصاد مبتنی بر ساخت و ساز را نمی توان نادیده گرفت و باید در آینده از هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده کرد.
ماموریت تعریف شده برای منطقه آزاد کیش گردشگری و گردشگری، تمرکز خدمات فرهنگی و اجتماعی، صنایع پیشرفته، فناوری اطلاعات، ایجاد بورس، خدمات بازرگانی نفت و فرآورده های نفتی و تمرکز در حوزه بین المللی و نمایشگاه ها و همایش های منطقه ای و ما خرسندیم که اعلام کنیم کیش در دو سال اخیر در ارتباط با بازار سرمایه از پتانسیل جدیدی استفاده کرده است. توسعه واحدهای تولید دانش پایه با فعالیت های سازگار با اقلیم و محیط زیست، همکاری با تمامی دانشگاه ها برای تبدیل جزیره به مرکز علمی از دیگر تلاش های ارزشمندی است که با جدیت تمام انجام شده و ادامه دارد.
یکی دیگر از مشکلاتی که سازمان منطقه آزاد کیش در این مدت به آن توجه کرد، خروج از انفعال بود. این سازمان نیز منفعلانه پیشنهاد سرمایه گذاری تعدادی از علاقمندان به سرمایه گذاری را نپذیرفت، بلکه معیارهای مورد نظر و لازم را تبلیغ کرد.
فرآیندهای اصلاحی، بهینه سازی، اصلاح و به روز رسانی قوانین، رویه ها و فرآیندها نیز در سطح سازمان انجام شد و اکنون شاهد سازمانی منعطف و پاسخگو برای انجام وظایف و مأموریت های مورد نظر هستیم.
استراتژی کیش ایجاد منطقه ای توسعه یافته است که بتواند الگویی برای سایر مناطق کشور شود. شهری پاک، هوشمند و خلاق، همه باید دست به دست هم دهیم تا کیش به مرکزی برای انطباق یا همسویی اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی تبدیل شود. مرکز مطالعه فرآیندهای جاری و برجسته در جهان.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش، سازمان منطقه ای

درخواست حذف اخبار:

هوربن یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این اخبار مانند خودکار برگرفته از سایت www.aryanews.com، لذا منبع این خبر سایت «خبرگزاری آریا» است و سایت «هربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. در صورت درخواست حذف این خبر، کد ۲۹۹۶۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ارسال فرمایید. 100010022100 لطفا اگر نظر یا سوالی در مورد این خبر دارید پیامک بفرستید منبع خبر (اینجا) برقراری ارتباط.

با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 شورای اسلامی و با توجه به اینکه سایت خربن نمونه ای از بستر تبادل الکترونیکی متن، صوت و تصویر است، مسئولیت تضییع حقوق مسئولیت نویسندگان مندرج در قانون فوق از قبیل تکثیر، معرفی و انتشار و یا هر مطلبی که مغایر با قوانین ایران باشد به عهده منبع خبر و کاربران می باشد.

خبر بعدی:

سهم 35 درصدی بندر خزر در تجارت آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرینا، عیسی فرهادی مناطق آزاد را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد منحصر به فرد کشور با سابقه فعالیت 16 ساله است.

وی با بیان اینکه با کمک بخش خصوصی 23 هزار شغل در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است، افزود: علاوه بر بخش اداری و بازرگانی و بازار، 164 کارخانه در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری خارجی در این منطقه گفت: با افزایش سرمایه گذاری خارجی، فرصت های توسعه منطقه آزاد انزلی در حال گسترش است.

فرهادی منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه دارای بندر اعلام کرد و ادامه داد: تمامی بنادر کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی اداره می شود، اما بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی قرار دارد و دارای 14 اسکله است. البته چهار اسکله عملیاتی وجود دارد که دو اسکله توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه اسکله های بندر کاسپین از امکانات ساحلی مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: بندر کاسپین به عنوان بندر نسل سوم نقش ویژه ای در توسعه تجارت کشور دارد. 150 کارخانه از 164 کارخانه در سواحل این بندر فعال است و شاهد سرمایه گذاری های خارجی و مشترک داخلی و خارجی و ایرانیان خارج از کشور هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی عمده کشورهایی که بندر خزر از طریق آنها تجارت می کند، کشورهای آسیای میانه به ویژه روسیه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 35 درصد تجارت کشورمان با آسیای میانه از طریق بندر خزر انجام می شود. ، که سهم قابل توجهی است.

فرهادی منطقه آزاد انزلی را دو بندر خواند و افزود: بندر انزلی قدمتی 300 ساله دارد اما بندر کاسپین نوساز است و به سرعت در حال توسعه است. به زودی با اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین و تکمیل راه آهن رشت – آستارا، منطقه آزاد انزلی به قطب کالاهای روسی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه سالانه 30 درصد نفت کشور از طریق بندر خزر وارد می شود، تاکید کرد: واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه، غلات، الوار، قطعات یدکی همراه با صادرات فرآورده های نفتی، میوه جات، پوشاک و … انجام می شود. .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به افزایش واردات و صادرات در بندر کاسپین افزود: در 9 ماهه امسال بالغ بر 400 هزار تن واردات و صادرات از طریق دو اسکله انجام شد. در آینده نزدیک دو اسکله دیگر با بانک های عقب، انبار انبار، مخازن نفت و مخازن سوخت برای نیاز کشور ساخته می شود.

فرهادی در ادامه از افزایش 160 درصدی فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: امسال 12 هیئت روسی به این منطقه سفر کرده‌اند که سرمایه‌گذاری را در پی خواهد داشت. همچنین سامانه صدور کارت بازرگانی و ثبت شرکت ها را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه صادرات میوه و محصولات کشاورزی گفت: با راه اندازی سردخانه و حمل و نقل کانتینری یخچالی، شرایط صادرات محصولات کشاورزی فراهم شده و اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی دارند تا وارد بخش سردخانه شوید و ظروف یخچالی بخرید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال بیش از هشت میلیون نفر وارد منطقه آزاد انزلی شدند، افزود: باید به گردشگران فرصت اقامت بدهیم و به همین دلیل فعال خواهیم شد. گردشگری دریایی و اسکله جدید تا ابتدای سال آینده. .

فرهادی فاصله 10 کیلومتری انزلی تا بنادر دریای خزر را فرصت مناسبی برای گردشگری ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: دومین و بزرگ ترین آکواریوم ایران در منطقه آزاد انزلی قرار دارد و 41 هتل علاوه بر اکوتوریسم و ​​امکانات اقامتی ارزان به ارائه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به ساخت هتل، بیمارستان تخصصی و پارک آبی توسط بخش خصوصی، گفت: در دهه فجر امسال سالن ورزشی را با زیربنای 17 هزار و 500 متر مربع افتتاح می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح 10 پروژه با سرمایه گذاری 915 میلیارد تومانی در بخش خصوصی و ایجاد 1125 شغل در دهه فجر خبر داد و افزود: یک میلیارد و 858 میلیون تومان و ایجاد 415 شغل در منطقه آزاد انزلی. .

فرهادی در پایان از پیشرفت 83 درصدی راه آهن رشت – کاسپین به طول 83 کیلومتر خبر داد و افزود: با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی این پروژه تسریع می شود تا بتوانیم بندر کاسپین را به کشور متصل کنیم. راه آهن.» شبکه ترانزیت

منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *