صرافی ارز دیجیتال

کیش هتل 24 مجله گردشگری کیش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، غلامحسین مظفری در مراسم افتتاحیه پژوهشکده محیط زیست کیش با اشاره به موقعیت استراتژیک کیش، اهمیت مسائل زیست محیطی، اقتصاد دریامحور و بهره برداری هدفمند پژوهشگاه محیط زیست، اظهار کرد: موسسه. وی برای شایستگی های بزرگ گفت: تاکنون مسائل دریا کمتر حل شده است و نباید از این توانایی بی نظیر غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخبار روز هوربن

وی افزود: از 17 کلان شهر دنیا، 13 شهر ساحلی هستند و خوب عمل کرده اند، همچنین باید تلاش کنیم این نگرش را در کشور تقویت کنیم و از آن برای ایجاد موقعیت های خاص استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش فرصت های بی نظیری برای فعالیت در منطقه دریایی دارد و لازم است فعالیت های گسترده در منطقه دریایی آغاز شود، تصریح کرد: برخی تمهیدات حاصل تلاش مدیران است. در سال های گذشته و نیازمند ایجاد بسترهای جدید و استفاده بهینه از آنها هستیم. بر اساس تلاش های دو سال اخیر برای ایجاد موقعیت های جدید.

مظفری تصریح کرد: پژوهشکده محیط زیست بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف بزرگ ما در این حوزه است که پس از مشاهدات و مذاکرات مستمر با بسیاری از گروه های علمی طی دو سال گذشته دیده شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه گفت: سازمان منطقه آزاد اقتصادی کیش به عنوان یک نهاد حاکمیتی با بیشترین هم افزایی ممکن به متخصص ترین مجموعه ها کمک می کند تا گرد هم آیند و رویدادهای بزرگ برگزار کنند که این امر دور از ذهن نیست علی رغم فعالیت های اولین حکومت طبقاتی کشور دانشگاه های جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد امکان استفاده از امکانات دانشگاه ها باعث ارتقای امکانات علمی ما در جزیره شده تا جایی که هم اکنون مراکز علمی خوبی مانند مرکز نوآوری، مجموعه جدید خلاقیت وجود دارد. صنایع و دانش شرکت های مبتنی بر جهاد دانشگاهی و فرهنگ دانشگاه علم در کیش مستقر هستند و می توانیم از این پتانسیل در سطح ملی و بین المللی بهره ببریم.

مظفری با تاکید بر لزوم ساماندهی برنامه های عملیاتی در حوزه محیط زیست و دریا گفت: این مرکز ظرفیت لازم برای پاسخگویی و رفع نیازهای زیست محیطی فراوان کشور و منطقه را دارد و باید اقدامات لازم را انجام دهد. توانایی مقابله یا مقاومت در برابر بسیاری از رویدادها مانند نزدیک شدن لکه های نفتی به جزیره یا مرگ نهنگ ها را داشته باشد.

وی درباره فرصت های خوب جزیره کیش در مناطق مختلف گفت: کیش یکی از نقاط جهان است که درصد اکسیژن خالص در آن بالاترین است و از این نظر مرجان ها مزیتی برای این منطقه محسوب می شوند و باید در حفظ آنها بسیار مراقب باشید.

مظفری انجام تحقیقات گسترده و استفاده از مزیت های موجود، استفاده از فناوری های نوین و مدرن را از جمله راهکارهای موثر برای توسعه فعالیت های پژوهشکده دریایی کیش برشمرد تا در کنار سایر مجموعه های علمی، بتواند موجب اقدامات موثر و تحولات ارزنده در زمینه تحقیق و پژوهش شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش ها، انگیزه ها و فرصت های ایجاد شده، هم افزایی بین سازمان، دانشگاه ها و فعالان این حوزه تقویت شود و زمینه برگزاری رویدادها و نمایشگاه های متعدد فراهم شود. گسترش خواهد یافت. با هدف ارائه و اجرای امکانات علمی منطقه آزاد کیش امکان پذیر شد.

اسلامی معاون بنادر و دریانوردی کشور با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه ارزشمند گفت: در اکثر کنوانسیون های بین المللی مرتبط با دریا و در شرایط خاص همواره دوشادوش محیط زیست حضور داشته ایم. وقتی حجم زیادی از آلودگی ناشی از فعالیت های داخلی و خارجی کشتی ها و نفتکش ها وجود دارد، می بینیم که امضای این تفاهم نامه نوید فعالیت های موثر را می دهد.

وی گفت: سالانه 53 هزار فروند کشتی وارد خلیج فارس می شود و با توجه به اینکه این منطقه از حساسیت بالایی برخوردار است، آماده همکاری در زمینه های دیگر غیر از کشتی های بی نام، امنیت دریایی، امداد و نجات و در رابطه با افتتاح هستیم. این مرکز که باید در حوزه دریایی ارزش افزوده ایجاد کند، تلاش می کنیم جزیره کیش را نه تنها در این حوزه، بلکه در منطقه به قطب کنترل آلودگی دریایی تبدیل کنیم.

منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این مراسم گفت: باید از همه مواهب به ویژه دریا با بررسی های متعدد برای انجام کارهای بزرگ علمی بهره ببریم.

وی افزود: تحقیق و پژوهش تنها راهکارهای عملی برای توسعه و رشد علمی کشور است تا ایران عزیز با کمک نخبگان بزرگ خود در همه زمینه ها سربلند و سربلند باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: باید به اقتصاد دریانوردی توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا حوزه دریایی علاوه بر ایجاد ثروت می تواند شغل های زیادی ایجاد کند، باید از مواهب الهی درس بگیریم و مسائل زیست محیطی را جدی بگیریم. زیرا محیط ما پر از ناشناخته هاست و اگر از آنها آگاه شویم، زندگی خود را تغییر خواهیم داد.

انتهای پیام/88060

منبع: Farce

کلیدواژه: محیط تحقیقات دریای کیش، سازمان منطقه آزاد کیش، پژوهشکده محیط زیست حوضه های دریایی.

درخواست حذف اخبار:

هوربن یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این اخبار مانند خودکار از سایت www.farsnews.ir گرفته شده است، بنابراین منبع این خبر سایت «فارس» است و سایت «هربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. در صورت درخواست حذف این خبر، کد 30273929 را به همراه موضوع به شماره ارسال فرمایید. 100010022100 لطفا اگر نظر یا سوالی در مورد این خبر دارید پیامک بفرستید منبع خبر (اینجا) برقراری ارتباط.

با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 شورای اسلامی و با توجه به اینکه سایت خربن نمونه ای از بستر تبادل الکترونیکی متن، صوت و تصویر است، مسئولیت تضییع حقوق مسئولیت نویسندگان مندرج در قانون فوق از قبیل تکثیر، معرفی و انتشار و یا هر مطلبی که مغایر با قوانین ایران باشد به عهده منبع خبر و کاربران می باشد.

خبر بعدی:

طرح های عمرانی دانشگاه علوم دریایی چابهار به بهره برداری رسید

خبرگزاری آریا – با حضور معاون اداری، مالی و منابع وزارت علوم.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علوم دریایی و دریایی چابهار؛ دکتر علی خطیبی در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم طرح کلانی را به رؤسای همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ کرده‌ایم که به جز مسکن دانشجویی متاهل اجازه شروع هیچ پروژه جدیدی را نخواهند داشت. برنامه ریزی شود و تمامی پروژه های ناتمام دانشگاه بسته شود.جدی بودن بازنگری و استفاده در اسرع وقت، زیرا اتخاذ طرح جدید تا زمانی که شاهد طرح های ناتمام نباشیم کاری اشتباه و غیرمنطقی است.
وی یکی از نیازهای سفر دو روزه خود به این دانشگاه را بررسی و پیگیری حمله متجاوزانه و متخلفانه به ساحل دانشگاه علوم دریایی و دریایی چابهار عنوان کرد و افزود: الحمدلله دانشگاه با تمام قوا و بر اساس مبانی قانونی در برابر این حمله ناروا اقدامات لازم را انجام خواهد داد و همگان باید بدانند که “وجود دانشگاه تخصصی علوم دریایی و دریایی چابهار باید به طور کامل حفظ شود” زیرا این دانشگاه با سابقه درخشان خود تربیت بیش از 5 هزار نیروی متخصص دریانوردی جمهوری اسلامی، افتخار بزرگی برای جامعه دانشگاهی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باعث شد امروز بتوانیم نیروهای متخصص نیروی دریایی ارتش را تربیت کنیم. بر اساس استانداردهای بین المللی در این دانشگاه اساتید مجرب و قوی در صنعت استراتژیک دریایی قدمی به جلو برداریم.
خطیبی افزود: شاید بتوان این تصور را داشت که توانمندی ها و فعالیت های دانشگاه تخصصی علوم دریایی. فعالیت های علمی و پژوهشی ارزشمندی است که این امر را همگان در سراسر کشور احساس می کنند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت های لازم از این دانشگاه به کار خواهیم بست.
معاون مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حد امکان فاصله بین هیات علمی و معاونت علمی دانشگاه را کم کنیم و در این راستا اقداماتی برای هیات علمی انجام شده است. طی ماه های گذشته این کار به خوبی انجام شده است و خبرهای خوبی برای معاونان علمی نیز داریم، انشالله تا پایان سال جاری این اقدامات ارزشمند اعلام خواهد شد.
من باید بگویم؛ شرکت کنندگان در این آیین با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار و قرائت فاتحه به ارواح مطهر شهدای والامقام ادای احترام کردند.
رئیس دانشگاه علوم دریایی و دریایی چابهار نیز با بیان اینکه در نتیجه بهره برداری از 3 پروژه که بیش از 13 سال از بهره برداری آن می گذرد، امروز با تلاش فراوان توانستیم به بهره برداری برسیم، تصریح کرد: این پروژه ها در حال انجام است.
دکتر «منصور کیانی مقدم» گفت: ساختمان دانشگاهی دانشکده مهندسی دریایی به نام داریا مزین به نام دانشجوی شکنجه شده «اسدالله دلفان» با زیربنای 4 هزار و 200 متر مربع در 4 طبقه و مدت 14 سال در هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد و 400 میلیون تومان، ساختمان کتابخانه و دانشگاه مرکز اسناد با زیربنای 3000 متر مربع در 4 طبقه و مدت 15 سال به ارزش 13 میلیارد و 800 میلیون تومان و همچنین «ابومهدی المهندس». پروژه اقامتگاه دانشجویی» با زیربنای 3400 متر مربع در 4 طبقه و در مدت زمان 11 سال به مبلغ 17 میلیارد و 800 میلیون تومان ساخته شد.

منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *